Daisycon Affiliate Marketing
1 – 2 dages levering
365 dages returret
Trustpilot
Gratis fragt ved 499,-
Sikker nethandel

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Vivis Butik I/S
Cvr: 41660686

Strøget 23

7430 Ikast.

Tlf 97252004

Betaling

På Vivis Butik kan der betales med:

Dankort, visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay.

Ingen gebyr med kortbetaling.

Betaling i weeb shop
ved afhentning i butik.


Der tages ikke gebyr ved betaling på Vivis Butik.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Vivis Butik. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

 

Fri fragt ved køb over kr 500,00

under kr 500,00 kr 49.00 op til 3,0 kg, over 3,0 kg kr 52.00.
Levering sker med  Post Nord, Leveringstiden er 1-3 dage. Vi leverer til hele norden mod ekstra gebyr.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

24 mdr reklamationsret.

Du har 365 dages fortrydelsesret på garn, når du handler på Vivis Butik.
Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

  4. får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.


Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail på info@vivisbutik.dk og medsende ordre nr. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

Link til fortrydelsesformular
(download, ret til og upload i PDF)

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ved fortrydelse af garn, sytilbehør, hobby artikler m.m bortfalder gratis fragt over kr 500, og det modregnes i retur afregning.

OBS: Ved køb af strikkeopskrifter og hæfter og symønstre, og afklippede stykker stof, sytilbehør kan ikke returneres.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Ved returnering står kunden selv for at dække omkostningerne til forsendelse. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret refunderer vi købssummen,  du får ikke forsendelses omkostninger retur, herunder leveringsomkostninger. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Vivis butik

Strøget 23

7430 Ikast.

Ikke pakkeshops, kun direkte til Vivis Butik

Brug kun erhvervs levering, ikke DAO privat levering.

Sender du til pakkeshops alligevel, kommer der et gebyr på Kr 100 for at afhente.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Vivis Butik har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes
Vivis Butik Strøget 23 7430 Ikast.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Vivis Butik, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi sælger eller videregiver ikke personlige oplysninger til tredje part.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vivis Butik Strøget 23 7430 Ikast. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og Vivi Klinge  for Vivis Butik  har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Vivis Butik er Thorkild Eriksen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.



Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Vivis Butik videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Vivis Butik har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vivis Butik mail adr info@vivisbutik.dk
 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Thorkild Eriksen tlf 27591261 eller Vivi Klinge Eriksen tlf 97252004 mail info@vivisbutik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: adresse, mailadresse, url, telefonnummer for de nævn der er relevante for de varer eller ydelser du sælger på din netbutik) Du finder nederst en ikke udtømmende liste over de mest almindelige klagenævn – Det er op til dig som erhvervsdrivende at oplyse hvilket klagenævn der er relevant for din netbutik. Se de mest almindelige klagenævn her

Link til fortrydelsesformular


 

Nyhedsbrev